Veronica Roth: A beavatott

  Cím: A beavatott


Szerző: Veronica Roth

Fülszöveg: EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL

Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.

Kategóriák: kaland, kortárs, romantikus, sci-fi

 Pontozás: 10/10

 Megjegyzés: Nincsenek szavak!

Első benyomás:

 Mint azt már pár könyvajánlóval ezelőtt említettem, szinte mindig abba a hibába esek, hogy hamarabb ismerem meg ezeket a történeteket filmben, mint könyvben. Ezzel is pont ez volt a helyzet, de szerencsére, csak az első részére igaz a sorozatnak. A többit nemcsak hogy nem is láttam, de a létezésükről sem volt fogalmam. 
 Egy szó mint száz, a molyos 90%-os értékelés és a filmből származó tapasztalataim miatt elég nagy elvárásokat fűztem a könyvhöz. Talán kicsit szigorú is voltam vele.
 

A történetről:

 Még mindig lehengerlőnek találom az egész történetet és alapkoncepciót. Van benne fantázia, és remekül van megríva és kibontva a történet. Tetszettek például, hogy az egyes emberek közötti kapcsolatok alakulására is kitért, hogy például egy barát, mi okból válhat ellenséggé. Természetesen ne felejtsük el azt a helyes kis szerelmi szálat sem, amit már az elején ott érzünk a szereplők között, és a történet végéi egy pillanatra se hagy el minket. 
 

Végkifejlet:

 Nagyon sajnáltam, hogy nem tudtunk meg többet Négyesről, illetve a családjáról. Végig abban a reményben olvastam, hogy ez egy olyan jelenet, amit talán csak a filmben fognak ilyen szűkszavúra. De sajnos nem... Ez eléggé hiányzott nekem belőle, na meg persze itt is akadtak vontatott, sőt egyenesen fölösleges részek. Értem én, hogy ki kell tölteni valamivel, de néhol már kicsit erőltetettnek hatott nekem. 
  Összességében egy szuper élménnyel gazdagodhattam ez alakalommal is, és még bizonytalan vagyok azzal kapcsolatban, hogy a sorozat további részeit is elolvassam-e. Majd az idő eldönti.
 

Említésre méltó még:

  Attól függetlenül, hogy láttad- e a filmet vagy sem, én mindenképp ajánlom. Izgalmas, aranyos, lehengerlő. Tökéletes kikapcsolódást nyújt. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése